En arg dag.

Idag bojkottar jag Skånetrafiken ganska kraftigt! Jag var lite sen ut till busshållsplatsen när jag skulle hem från skolan, och klockan var förbi då bussen skulle gått där, men med tanke på att de alltid är sena tänkte jag att jag väntar en stund och ser. När det hade gått 10 minuter från det att bussen skulle gått, och den fortfarande inte kommit, började jag gå ner mot nästa busshållsplats, för att slippa stå still och vänta på nästa buss som skulle gå om 15 minuter. När jag är nästan framme kommer bussen som jag skulle åkt med från början, en kvart sent! Det står en kille som ska med så jag börjar springa med 50 meter kvar. Då börjar dörrarna stängas och jag springer snabbare, längst med bussen säkert 15 meter. Han kan omöjligt ha missat mig, men han kör.
Eftersom jag redan var irriterad och hade haft en allmänt dålig dag blev jag förbannad och bestämde mig för att bojkotta Skånetrafiken! Jag gick hela vägen hem. Detta tog mig ungefär 75 minuter och var absolut värt det. Jag fick avreagera mig och skrika bäst jag ville, helt underbart.
Halvvägs hem ringer pappa som tydligen hade mött mig i bilen, och undrar varför jag gick. När jag berättade att jag hade missat bussjävlen och blev arg och gick, började han skratta åt mig. Jag antar att jag lät ungefär som en treåring så det var kanske inte så konstigt...

Nu ska jag hem till Angelica och hjälpa henne att göra pannkakor, detta kommer antagligen att gå åt skogen för min del, och med mitt humör idag är detta inte så lovande. Men jag får väl försöka och skrika lite omvartannat, så blir det säkert superbra till slut! 




Ser ni så arg jag var? INTE OKEJ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0