Barnkalas!

Idag blir det barnkalas hos mina små fiskusiner. Dom är bra på att skrika och springa och skratta. Man blir lycklig när man får se dom vara så glada. Sen när godiset kommer fram dyker alla ner i skålen så snabbt som det bara går, helst tar någon med sig skålen och gömmer sig, för att vara helt säker på att få tillräckligt mycket godis så att man får ont i magen. Det är en show i sin egen klass måste jag säga.
Och om man får svårt att sova någon kväll, så kan man lyssna på Melissa Horn skulle jag bara tipsa om. Hon har en såndär mysig "sov-nu-så-gott-röst". Så berättar hon för en att allt löser sig.

Nisse och hans familj har flyttat in på mitt rum för ett tag nu, de hade bråkat lite med toalettborsten som tydligen kan bli levande om man sjunger en speciell sång. Tyvärr vill inte Nisse berätta vilken sång det är, för han säger att toaborsten är en farlig varelse innerst inne. Jag ville ju veta, så kunde borsten städat åt mig utan att jag behövde göra något, men Nisse har sagt att borsten bara skulle ha stökat ner ännu mer. Så jag får lita på Nisse, han är trots allt en jordgubbsmumie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0