24 november, och en månad till julafton.

Nu känner jag att det är dags att skriva lite igen. Jag har väl haft fullt upp med att plugga istället antar jag. Vi har tre stora slutprov som väntar nu innan jul. Sådär kul. Och min dator har kraschat, så den är på lagning. Och självklart lämnades den in en dag efter att garantin hade gått ut. Inte heller så kul. Så vi får hoppas att det jobbar snälla männsikor på Compac, så att jag slipper att betala massa pengar...

Livet går väl på sådär just nu. Sov väldigt dåligt inatt, fast jag drömde om farmor och det var positivt. Hon var frisk och glad, och jag tror att jag log med hela huvudet fastän jag sov. Det var längesen jag fick se henne frisk. När jag vaknade imorse, vaknade jag först en timme innan klockan ringde, och kände mig pigg (?), jag funderade starkt på att gå upp plugga kemi, men sen kom jag på hur dumt det lät, så jag somnade om. Det är jag bäst på.

Imorgon ska hela klassen ner till Malmö. Vi skulle egentligen titta på teater, "A picture of Dorian Gray", men den var tydligen inställd av någon anledning. Så vi ska istället titta på en utställning om Nelson Mandela.

Just nu borde jag plugga, vilket jag alldeles snart ska göra också. Men det har blivit en massa gitarrspelade istället. Börjat skriva på en låt, så får vi se hur långt jag kommer med den. Hittills är den ganska bra om jag får säga det själv.

Idag är det exakt en månad kvar till julafton. Som vanligt har inte julkänslan ens börjat titta fram, fastän det är julpynt överallt. Vi får väl se om den kommer på besök lite senare, förhoppningsvis innan julaftonen är här. Lussebullar har jag redan ätit i alla fall, och det är lika efterlängtat vart år. Jag tror jag ska börja baka det resten av året också. Det är ju så gott!



Helt trött i huvudet, såhär mycket har jag inte tänkt och funderat någonsin tror jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0