Way to mycket tacos..

Tjolahejsan

Jag känner mig typ sjukt asduktig! Jag har fixat klart min del av labrapporten, så nu ska bara jag och Filippa smacka ihop allt så att det blir riktig klass på skiten också. Men det gör vi imorron. Så nu ska jag bara kolla igenom lite matte tills imorron, nationella to the people, jäähäj..

Hela min helg har jag umgåtts med min absoluta favoritpojkis. Att vakna bredvid världens största leende kan vara skrämmande och chockerande den första sekunden, men sen blir man bara glad och helt jävla överlycklig. Det tackar man ju knappast nej till. I fredags var det fest hemma hos tvillingarna Persson, och det bjöds på tacos. Ni ska få höra en rolig sak om mig och tacos senare. Kvällen var himla trevlig men nedrans kall. Så jag och Tobbe kilade hemmåt och frös ännu mer på vägen hem. Det var inte nådigt!

På lördagen åkte jag och familjen för att fira min kusin som fyllde 14 minsann. Efter några timmar bland skrikande ungar och tårtor bestämde jag mig för att dra ner mot stan och joina mina vänner. Vi kollade Future Idiots, och hoppade och sjöng. Sen stod jag och muppen och skrattade när Tobbe, David och Stuhr bestämde sig för att de också ville vara med på scenen. Efter lite juckande mot Alex hoppade de ner igen och vi alla fortsatte att skrika till låtarna. Mycket trevligt må jag säga.

Mamma och pappa kom och hämtade oss, och då var Angelica i full gång med att köpa mat. När hon sätter sig i bilen lovar hon att inte kladda, men det tog väl en halv sekund så hade hon kletat sås på stolen. Och jag skrattade :D

Väl hemma hade Tobbe visst bestämt sig för att han väldigt gärna ville spela en låt för mig. Självklart en av Green Day´s nya låtar. Och jag blev väldigt glad, han sjöng ju till och med för mig. Min pojkvän är väldigt söt förstår ni :)

Hela söndagen var det säck som gällde med det kändes fruktansvärt bra. Och sen begav vi oss mot Klippan. Och nu till det där roliga som jag skulle berätta om tacosen. Jag åt då alltså tacos i torsdags i skolan, i fredags hemma hos Ida och Emelie, i lördags hemma hos kusinerna, och eftersom att Tobbe tyckte att det var jätteskoj, beställde han tacos hemma hos sig också. Så för fjärde dagen i rad fick jag lassa upp köttfärs och gurka på mitt runda lilla bröd. När jag sa det till familjen Olsson gav de mig tillåtelse att slå Tobbe, men jag tyckte att det verkade onödigt, så jag pussade på honom istället.

Och idag fick jag vakna hos min Tobbis igen, lagom trött, och fick ännu ett nytt gulligt smeknamn, Exorcisten. Han tyckte väl att det passade in på mitt utseende just för tillfället. Efter lite frukost och fix, lämnade jag av honom vid skolan och sen traskade jag vidare. Jag hade nog egentligen kunnat krypa mot bussen för det var cirka 40 minuter kvar. Jag gick ner mot stationen i gubbfart, alltså inte speciellt jättefort, och sen satte jag mig ner och funderade på om jag orkade plocka upp kemiboken och plugga lite.. Men jag inbillade mig att jag kunde ju göra det på bussen sen istället.. Men där somnade jag, och det kändes mycket bättre ska jag meddela.

Kom till skolan, och fick några idiotförklaringar, eftersom att vi inte hade några lektioner idag egentligen. Men jag och Filippa skulle ju fixa labrapporten, och så fick vi liksom mat på köpet :D

Efter att vi hade segat oss igenom det vi behövde göra tog jag bussen hem och tvättade mina fönster, jo minsann! Eller mitt fönster kanske det heter förresten, som inte ens är en tiondel så stort som normala fönster. Jag bor ju i en källare, och nej min pappa har inte stängt in mig där, jag bor där helt frivilligt faktiskt. Men anledningen till att jag tvättade fönstret var att det var massa mojs på dom. Ni vet såndär låssassnö, som ingen männsiska i hela världen har nytta av egentligen? Den har suttit där i typ 3 år kanske, men nu är den väck. Asbra!

Och nu är jag hungrig. Tror att jag ska gå och tjata på mamma så att hon fixar mat snabbt som tusiken. Idag stod det kyckligspett på menyn, och det tackar jag icke nej till :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0