Det gamla vanliga.

När jag var liten, trodde jag att det bodde en ekorre i morfars gitarr. Ni vet han man sjunger om i visan. Fast när han inte satt i granen vilade han i gitarren. Jag brukar tänka på honom ibland. Hur han springer runt där inne och käkar nötter eller vad det nu är det ekorrar gör..

Min pappa är kass på mat ibland. Har ni någongång käkat köttsoppa, ni vet såndär på burk? Med potatismos. Det var tydligen någon tradition inom familjen Roos, men det är inte gott. Eller jo lite, men det är typ äckligt salt. Det går åt 3 liter mjölk för att skölja ner en skål soppa, som dessutom ser helt skadad ut. Ni kan ju tänka er själva hur gott potatismos utblandat med soppa ser ut liksom?

Jag tror att Nisse har sprungit bort.. Jag har inte sett honom på 18 timmar. Och han brukar alltid springa runt mina ben annars. Är det någon som har en aning om var han kan befinna sig? Fast nej.. för ni ser ju inte ens honom. Ack nej, vad ska jag ta mig till? Jag tror jag ska locka med jordgubbssylt. Det tycker han ju om. Fast då kanske jag fångar in någon gammal gubbe istället. För jag menar vem tycker egentligen inte om jordgubbssylt? Det kan man ju ha till typ allt. Mackor, pannkakor, pizza.. Fisk..?


 
Och den vackra bilden har faktiskt min kära vän Jujju tagit. Beröm till henne! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0