Gamla nyheter :D

Hej alla kära läsare! Typ Jujju :D

Såg att det minsann var två veckor sedan jag skrev sist. Vi får skylla på att det har blivit sommar äntligen. Jobbet har i alla fall börjat. Två veckor är avklarade och jag håller redan på att dö. Det är trots allt fjärde sommaren i rad jag rensar ogräs för en slavlön. Men är man lat och inte orkar ta tag i sitt liv så får man nöja sig med pissjobb helt enkelt.

Men det händer ju en massa bra saker också. Min söta pojkvän har kommit hit och överraskat mig. Två gånger faktiskt. Första gången var förra onsdagen när han egentligen hade tänkt att överraska mig på torsdagen, men jag hann fråga honom innan vad han skulle göra då. Så i stället bestämde han sig för att överraska mig på onsdagen. "Det var reklam på alla kanaler, så jag tänkte: Jag åker till Sara"
När han kom in på mitt rum hamnade jag i chocktillstånd och när jag förstod att han faktiskt stod där slängde jag armarna runt honom och gav honom typ världens största puss.

Andra gången var det egentligen planerat att han skulle komma hit, men så skickade han sms och sa att han hade missat bussen och att det kanske var bättre om han kom imorron istället, för då fick vi ju mer tid. Och jag blev jätteledsen för jag hade gått och längtat hela dagen. Hela vägen hem hoppades jag på att det skulle vara ännu en överraskning, men jag ville inte hoppas för mycket. Det är ju bättre att bli positivt överraskad. Så det första jag gjorde när jag kom hem var att meddela mamma att Tobbe inte skulle komma så hon behövde inte göra mat till honom, och bara för att vara riktigt säker gick jag ner på mitt rum, vilket jag aldrig gör annars. Jag gav upp hoppet när jag såg in på rummet och där inte fanns någon Tobbe. Men jag såg en massa lappar på min vägg, och det första jag säger är till min bror, "Vad har du nu gjort?" följt av en stor suck. Men när jag kom nämare såg jag vad det stod, och skrek "VAR ÄR HAN NÅGONSTANS?!" Och världens bästa pojkvän hoppar upp i dörren. Till och med min mamma hade varit med på överraskningen. På lapparna stod det stort och tydligt: JAG ÄLSKAR DIG. Dom sitter kvar på väggen än, och kommer sitta där tills dom ramlar ner av sig själv, och då kommer jag att sätta upp dom igen, tills tejpen slutar klistra, och då kommer jag att ta ny tejp och titta på lapparna och le :)
Den där pojken gör mig lycklig.

Och nu kommer det ni har längtat mest efter. Uppdatering om Nisse och alla andra kylskåpsvänners liv!

Min lilla jordgubbsmumie Nisse har faktsikt gått och gift sig och skaffat barn. Jodå, det är sant. Han träffade en trevlig skinkburksbrud när han var på upptäcktsfärd i kylskåpet. Hon heter Alma och har bott i mitt kylskåp i cirka 4 år och har hoppat rundor flitigt bland de olika skinkburkarna. Det är därför vi alltid har skinka hemma, så att hon har någonstans att bo. Men när mamma började köpa bigpack blev Alma lite besviken, hon tyckte att burkarna var hemtrevligare. Så snäll som jag är så ordnar jag burkar åt Alma. Och tur var väl det, annars hade hon kanske flyttat och då hade aldrig Nisse och Alma träffats. Men de gifte sig i alla fall i förra veckan, och fick barn ungefär två timmar efter. Det går lite snabbare för kylskåpsvänner än för oss vanliga tråkiga människor. Och eftersom att Nisse är från en jordgubbsfamilj och Alma är en skinkhistoria, så blev deras barn en jordgubbsskinka. Hon fick heta Sigrid, och nu ska hela familjen flytta ifrån kylskåpet och bo på min toalett. För Nisse är den enda varelsen i hela världen som gillar färgen på väggarna där. Han säger att den påminner om vårrullar, och det tycker han tydligen om.

Kommentarer
Postat av: Stina

HAAHAHAHAH DU ÄR FÖR ROLIG SARA MED ALLA DINA KYLSKÅPS VÄNNER! :D hälsa dem så gott :D

2009-06-27 @ 00:34:34
URL: http://kartsman.blogg.se/
Postat av: sara

haha, ja det ska jag göra! ;) Dom blir säkert jätteglada :D

2009-06-29 @ 17:08:54
URL: http://saararoos.blogg.se/
Postat av: jujju

haha "alla kära läsare! typ jujju" jadå jag kollar ofta :D och du uppdaterar för sällan :(, då blir jag lite sne på dej ;D saknat kylskåpsvännerna också btw :D good job!

2009-07-01 @ 21:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0