Mögliga bananer och dansband


God kväll alla läsare :)
Ni trodde väl inte att jag hade glömt bort er?
Idag var jag och Filippa väldigt stolta över oss själva,
när vi faktiskt klarade av fysiken, innan lunch!
Men sen upptäckte jag att en av mina kylskåpsvänner hade
följt med mig till skolan, och bestämt sig för att flytta in i mitt skåp.
Lilla Lisa kallar jag henne, fast egentligen heter hon Stina.
Hon har i alla fall hittat lite gamla papper att bädda ner sig i,
men vi har ett litet problem, hon snarkar.
Snart kommer någon märka att det ligger något litet
gulligt därinne och sussar, men jag får väl ljuga ihop att det är
något gammalt som har möglat och börjat röra sig...

Och sen förstår ni alla barnen, hittde jag på en massa annat trams,
innan jag bestämde mig för att hoppa ner i mitt vita badkar.
Vattnet var alldeles för varmt, men jag dök ner ändå.
Och när jag låg där bland alla bubblor och tomteskägg,
så hörde jag att det var någon som spelade dansbandsmusik.
Jag tittade upp och såg att det kom en
liten minibåt simmande imot mig.
Det var Nisse och hans vän Olle, dom hade för första
gången (vad jag vet), vågat sig ur köket. Och till och med skaffat
sig en båt. Men de såg helt livrädda ut. Så jag plockade upp dem
ur badkaret och lät dom bada i handfatet istället.

Kommentarer
Postat av: jojjo

hoppade du verkligen ner i badkaret? skvalpade inte allt vatten ut då eller?? ;) mahaha

2009-01-15 @ 20:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0