Jordgubbsmumien Nisse

frukost
Frukosten idag bestod av nybakta scones och jordgubbssylt.
Och precis när jag skulle ta första tuggan hoppade min vän Nisse upp ur syltburken.
Han är en blå liten mumie som tror att han kan sno mina mackor. Pfft!
Men reflexer som man har så hade jag ju läget under kontroll direkt, och stoppade ner honom i burken igen. Fast när jag vände mig om hade alla hans andra kylskåpslevande små vänner hoppat fram. De stod där på golvet och tittade upp på mig, de är ju inte så stora om de ska få plats i en syltburk.Alla hade varsin klick ketchup i händerna som de hade tänkt att kleta in mina fötter med. Men som tur var,hade jag mina super-raggsockar på mig, så de fick allt ta att lägga ner sin plan igen.Hade jag inte uppfostrat dem så bra så hade de antagligen börjat kasta ketchupen på mina ben istället,
men jag tittade bara på dem med mitt onda öga, och så hoppade de in i kylskåpet igen.

Jag har faktiskt kommit på en bra sak med att vara sjuk. Fast det tog ungefär två dagar..
När man hostar så mycket som jag gör kommer man få värsta magrutorna. Det är typ sinnessjuk
magträning. Fast man får jädra ont i halsen med...

Kommentarer
Postat av: jojjo

du är inte riktigt normal faktiskt, men jag ska ändå vara ett troget fääään av saararoos blogg ;), men du är ändå lite störd, men antagligen inte mer än jag.. bra att du tog upp diskussionen om att hoppa in i bilen också, uppskattas, och diskussionen om grader/grad (: bilden är också uppskattad, allt fick komma på en kommentar eftersom att jag inte pallar skriva på olika ;)

2009-01-08 @ 19:32:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0