Lördag och jag är aktiv!

Haha, det kallar jag, som är en anti-morrontoffel-människa för humor! Superraggsockor ska det va!

För alla som vill veta gick jag upp alldeles för tidigt i morse. Halv nio? Men jag gick och la mig i solariumet i en trekvart, så jag fick lite sömn till. Men sen hörreni alla glada små filurer, fick jag för mig att jag skulle motinera. Så jag snodde brosans mp3, min har ju lagt av.. Tog på mig springedojsen och sprang dit näsan pekade. För det mesta, förutom när jag fick för mig att det nog var roligare att springa baklänges. Fast jag började undra där mitt i allt varför jag gjorde detta? Förr tyckte jag faktiskt att det var roligt att springa, men idag var det inget annat än jobbigt och tråkigt. Jag menar det är ju inte precis någon som har tvingat mig. Och jag kan säga att den tanken höjer inte motivationen när man har halva rundan kvar. Det var inte förrän de sista 50 metrarna innan jag nådde dörren, som jag började springa riktigt fort och då fick jag tillbaka minnet av hur roligt det faktiskt kan vara. Jag kom på mig själv med att ha världens smile i huvudet, och sen damp jag ner på trappan och började andas igen.

Om några timmar ska jag till mr tobbis. Vi ska titta varandra djupt in i ögonen och prata om småkryp om jag får bestämma, men det är tveksamt.. Han är i Malmö nu och är jättenervös, men jag håller tummarna som in i attan, alla 10 (Y)

Och innan satt jag och tittade igenom gamla bilder från den andra datorn, så nu kan ni vänta er snygga bilder på alla födelsedagar som vanligt igen *skrattar-massa-med-mitt-asonda-skratt. Jag har redan planerat för några stycken små filijoxer. Tra-la-la vad jag är bra!

Oj, var tvungen att spinga iväg ett tag där. Nisse och Rut hade fastnat uppe på min hylla, och kom inte ner. De var helt rädda och satt och grät. Lite synd om dem, så jag fick rädda dem lite. Men sen när de väl satt på säker mark igen började de tjata på mig om hur dammigt det var däruppe. Då blev jag förbannad och satte tillbaka dem igen. "Städa själv!" sa jag till dem. Men när jag vände mig om började de kasta saker på mig. Typ gamla smyckeskrin och plastspindlar. Så jag fick helt enkelt ta i med hårdhandskarna. Så nu sitter de inlåsta i köksskåpet över fläkten, så de måste tvingas lukta på den hemska lukten från när mamma värmer fiskbullar. HA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0