Oerhört sömning dag

Välkommen tillbaka till ditt vanliga tråkiga liv. Första dagen i skolan efter lovet. Och den bjöd inte på några ovanligheter precis. Förutom kanske att vår mentor och idrottslärare Hasse, blev lagom lack på oss. Vi skulle vandra. Med packning. Hur kul låter det egentligen liksom? Meningen var i alla fall att vi skulle vara ombytta med en tung ryggsäck på ryggen, så att vi kunde bli riktigt svettiga som han sa. Men det var vi inte. Det var idag vi kunde skilja teknikare från naturare. Och jag är en stolt teknikare. Ingen ryggsäck för mig inte! Så vi chillade runt i våra vanliga kläder medans de tröga naturarna sprang runt med sina tunga ryggsäckar. Men bara för  att vi såg så lyckliga ut så kunde Hasse omöjligt vara sur mer än 10 minuter.

Annars var det väl inte mer ovanligt idag. Eller jo. Jag lyckades hålla mig jättevaken på kemin. Där brukar jag halvsomna ganska ofta. Ni vet när ögonen bara inte kan vara öppna längre. Men jag kompenserade det hela på fysiken i stället. Där satt jag och blundade i säkert två minuter. Och när jag vaknar till igen ser jag Oliver och Filippa som sitter och skrattar åt mig. Och fastän jag sitter längst fram så ser inte Lasse mig, utan gnäller på de längst bak för att de har dunkat huvena i bänkarna. Ha-ha. Det tyder bara på att jag håller på att bli en rutinerad slumrare! Det är icke illa. Tror ni att man kan skriva det i sitt cv? Nej, det är kanske inte så smart... Då tror de att man tänker slumra på jobbet. Inget bra alls.

Men jag har faktiskt varit duktig idag med. Jag har kommit en bit i min bok som vi läser i svenskan. Flyga Drake. Men den handlar om Afgahanistan, och jättemånga ord är typ persiska eller nåt skit. Visserligen oftast översatta, men inte alla. Och vad jag vet pratar vi inte persiska i detta landet. Så det var väl fruktansvärt onödigt att välja den boken?

Men när jag låg där och läste insåg jag att jag var lite mer trött. Så jag typ somnade i soffan i en timme. Vaknade lagom till maten och sen hamnade jag här. Jag är så jävla aktiv! YES!

Men jag har faktiskt varit lite mer duktig idag kom jag på. Jag och mina kylskåpsvänner, fast jag vet inte om de ska kallas det längre, de bor ju överallt i mitt hus nu.. Men ja, jag och mina små vänner rensade lite i min garderob. Fast jag vet inte om de var så mycket till hjälp. De lekte bara kurragömma och sprang och kastade runt alla kläder. Men de var trevligt sällskap i alla fall. Fast nu ska ni inte inbilla er att vi slet ihjäl oss. Vi började med en låda idag. Så nu har vi bara 7 kvar. Plus stängerna, som är fullproppade med jeans som jag antagligen inte ens kommer i längre. De har hängt där ett tag. Så när jag har rensat klart, så har jag väl hunnit slita ut det som jag sparade nu. Så då får jag väl börja om igen. Eller flytta hemifrån. Det är ju ett alternativ.

Och så puss på att jag får träffa min Tobbis imorron :) Han är bäst på att planera! <3



Kommentarer
Postat av: christina

Sv; haha nej ingen sill! :D

2009-04-14 @ 21:52:39
URL: http://kartsman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0