Zlipperzfesten

God söndag alla glada små barn. Igår var det Zlipperzfesten som jag berättade om. Dagen började med att vi segade oss upp ur sängen. Fick i oss lite mackor och begav oss till Östra Ljungby, efter att Emelie hade städat klart sin bil. Hon var väldigt noggrann med att vi inte fick gå in, innan hon var färdigstädad, så det var ju bara att vänta.
I Östra blev vi välkomnade av stekarna på trappan. De var ju inte så värst flitiga där, så jag och muppen fick dra igång folket lite. Vi flyttade bord, dukade, fixade sallad och annan mat i cirka 6 timmar innan gästerna började krypa in. Redan då var ju trött i mina små arma ben. Men det var bara början av kvällen, så det var bara att bita ihop och se glad ut.

När stressen med all mat som skulle fram var över, kunde vi slappna av i någon timme och titta på "Trollis", en trollkarl som uppträdde för alla gästerna. Men jag tyckte faktiskt att han var lite för tuff för att kallas "Trollis".
Eftersom att det var ganska överfullt vid borden, fick vi slinka ner vid våra kära föräldrar, som satt typ längst fram. Så jag fick då automatiskt bli lite delaktig i hans små trolleritrix. Hela föreställningen slutade med att jag och en till fick skriva våra namn på varsitt kort i hans magiska kortlek. Sen kastade han upp hela kortleken i luften, och mitt kort fastande uppe i taket, som var typ 4 meter upp. Så det sitter nog kvar där fortfarande skulle jag tro. Jag fick väl höra typ 40 gånger "Ska du inte klättra upp och ta ditt kort?". Och så skrattade de, och tyckte att de var jätteroliga. Fast när man har hört det 38 gånger redan, så blir det inte riktigt så roligt längre :p Men det var bara att skratta med alla små rödögda, vinglade gubbar.

Efter det fick vi jobba vidare och plocka undan och diska. Sen skulle vi bara koka cirka 8000 liter kaffe. Så jag blev duktigt trött på det. Jag tror att kaffeångerna satte sig rätt i näsan på mig, för jag blev väldigt pigg igen. Richard tittade helt chockad på mig, när klockan var dags att avluta kvällen och börja städa undan allt, "Du ser ju fan pigg ut!?" Jaaa. Jo det var jag nog. Så jag städade lite till.

Var hemma vid halv tre ungefär, och först när jag la mig i sängen, insåg jag hur trött jag var egentligen. Det tog inte många minuter att somna kan jag meddela. Men vaknade ändå ganska tidigt imorse. Vid halv tio öppnade jag ögonen, och då kunde jag inte sova mer, hur mycket jag än försökte. Så vid 10 var jag uppe i köket och chockade min pappa. "Vänta nu lite! Mamma gick upp precis!" Sen tog jag en macka och berättade om kvällen för alla som var intresserade.

Idag står det måleri på schemat. Mina föräldrar har kommit på att friggeboden som jag målade om förra året, ska målas om igen, i andra färger. Den ska ju vara samma färger som huset så klart. Så då åkte jag på jobb igen. Men muppen ska hjälpa till var tanken. Om hon nu kan vakna till liv. Jag kännner på något sett på mig, att det kan ta ett bra tag innan hon gör det.. Får väl ringa och tjata lite på henne sen ;)

Men nu ska jag städa lite här bara för att Tobbe tjatar. Men han är söt ändå, för han kommer hit ikväll! Då blir jag lycklig som ett barn som får godis på en onsdag! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0